Pokyny pro své pomoc
Sundání zadního kola:
Stroj postavte na podstavec
Odstraňte seřizovací matici brzdy z brzdové tyče
Vyšroubujte nástrčný hřídel na levé straně stroje
Vyjměte rozpěrnou vložku (2)
Vytáhněte zadní kolo z jeho pohonu a vyjměte z kulisy
Pozor! Při montáži zadního kola (po vložení štítu brzdy do hlavy kola) dbejte, aby rozpěrná vložka (2) řádně seděla ve své aretaci, kolo bylo uloženo ve stopě a unášecí čepy zapadly do pružného kruhu (1). Nebezpečí úrazu!
Seřízení spojky:
Konec páky ruční brzdy má mít asi 10 až 20 mm vůle (odpovídá asi 2 až 3 mm vůle na ploše pákoví). Brzda se seřizuje jednotlivě seřizovacím šroubem, který je zajištěn přítužnou maticí. Spojka se seřizuje stejně.
Vúle nožní páky:
Na konci nožní páky má být vůle 10 až 20 mm. Páka nožní brzdy se seřizuje na zadním štítu brzdy.
Seřízení brzdového světla:
Spínač brzdového předního kola seřiďte tak, aby byl při puštěné brzdové páce ovládací kolík zasunut (brzdové světlo nesvítí). Přítužná matice zajišťuje seřízení spínače brzdového světla.
Spínač brzdového světla zadního kola (je ovládán tažnou pružinou páky nožní brzdy) seřiďíte tím, že přidržíte těleso spínače a pootáčíte plastickou tvarovanou maticí.
Seřízení karburátoru
Karburátory řady 16 N 3 jsou výrobcem seřízeny podle zákonných předpisů o emisích, platných v NDR (dnešním SRN - poznámka autora stránek) a seřizovací šroub směsi paliva je zaplombován. Tato plomba může být zlomena pouze pověřenou značkovou opravnou Simson. Jedině počet otáček při běhu naprázdno může být volně přístupným vzduchovým šroubem (kolmo vedle pístového šoupátka) upraven.
Seřízení předního světlometu:
Světlomet nechte pokud možno seřídit odbornou opravnou (hodnota x:20).
Postup při seřizování předního světlometu (výpomocně):
Stroj plně zatěžte a postavte na rovině ve vzdálenosti 5 m od stěny (myšlená podélná osa stroje svírá s kolmou stěnou pravý úhel 90°). Křížem vyznačte na stěně výšku středu světlometu. Je-li světlomet správně seřízen, musí při potkávacím světle procházet horní hranice na stěně se odrážející světlé plochy (hranice světla a stínu) 5 cm pod vyznačeným křížem. Pokud je to nutné, seřiďte světlomet podle předem zmíněného pravidla (dva upevňovací šrouby jsou na dolním vedení vidlice).
Výměna žárovky:
Světlomet
Uvolněte šroub pod světlometem a vyjměte ho. Vyjměte těleso z reflektoru. Vyměňte žárovku (přidržujte ji čistým hadříkem).
Brzdové koncové světlo
Uvolněte přídržné šrouby krytu zpětné svítilny a kryt odstraňte. Vyjměte vadnou žárovku z její bajonetové objímky. Při uložení krytu zpětné svítilny dbejte, aby pryžové těsnění bylo řádně umístěno, přídržné šrouby utahujte jen mírně.
Blikací svítilny
Odstraňte sklo blikací svítilny. Z objímky vyjměte žárovku a vyměňte za novou.
Tachometr a otáčkoměr
Vytáhněte uložení žárovky z přístrojě dolů. Vyměňte žárovky.